Door AUGredactie op woensdag 08 maart 2017
Categorie: Algemeen

TanSafe wint Beste Idee 2016

Team TanSafe wint met 'VerBrandweer-kit` Beste Idee 2016.

Tijdens een spannende bijeenkomst op 16 maart werden de winnaars van Het Beste Idee 2016 bekendgemaakt:

  1. VerBrandweer-kit van Team TanSafe
  2. (Niels van de Meulenhof, Evi Ritmeester,Teun Wittenbols)
  3. Sprookjesboek met zonnebrandflesje als sleutelhanger van Team DansleSoleil
    (Lotte Coppens, Tanguy Heesemans, Lieske Welvaarts, Lotte Wilbers)
  4. Hoofdbandje waarmee een t-shirt vastgeklemd wordt van Team Para-Helios
    (Esmée Brouwer, Stan Oversteegen, Madelon van der Vorst)

De 'VerBrandweer-kit'

De winnende 'VerBrandweer-kit' is een koffer waarin het brandweerthema is verwerkt. Een fles zonnebrandcrème in de vorm van een brandblusser, blusdekentjes die zonnebrandcrème bevatten als wegwerpdoekjes en andere producten die kinderen beschermen tegen de zon. Allemaal passend bij het brandweerthema. De VerBrandweer-kit is toepasbaar in klaslokalen, sportclubs en andere locaties waar kinderen samenkomen.

Het product zal verwerkt worden in een campagne van KWF Kankerbestrijding.

Het Beste Idee is een initiatief van docente Wilma Paulij.

Bekijk onderstaande reportage van Studio 040 voor meer informatie over Het Beste Idee 2016.

Leerlingen bedenken slimme ideeën tegen huidkanker | Studio040

Met de VerBrandweer-kit wordt insmeren een feestje! - Omroep Brabant

Cookies op ed.nl | ed.nl

Links naar overige publicaties vindt u onderaan in de tweede kolom.

KWF Kankerbestrijding

KWF Kankerbestrijding is een Nederlandse stichting die zich inzet voor bestrijding van kanker door middel van wetenschappelijk onderzoek, voorlichting, patiëntenondersteuning en fondsenwerving. Dat gebeurt samen met vrijwilligers, donateurs, patiënten, artsen en onderzoekers. De officiële naam van de stichting is Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding. Sinds november 2003 werkt de stichting onder de naam KWF Kankerbestrijding.

Vraagstuk van KWF

Voor Het Beste Idee krijgen leerlingen elk jaar een unieke opdracht van een maatschappelijke organisatie om in kleine teams een tastbaar product te ontwikkelen. Dit jaar was KWF Kankerbestrijding de opdrachtgever. Ieder jaar krijgen ruim 50.000 mensen de diagnose huidkanker waarbij verbranding door de zon op jonge leeftijd een extra groot risico is. De opdracht van het KWF aan de leerlingen luidde dan ook: 'bedenk een nieuw of verbeterd product dat negatieve gevolgen van blootstelling aan zonlicht bij 4- tot 12-jarigen voorkomt'.

Zon, uv en huidkanker - KWF Kankerbestrijding

Gerelateerde berichten

Reacties Achterlaten